Sjöstjärnan 2011

Publicerat: 2011-07-27 | Tid: 14:13:20 | Hästar/Ridning
wse
<3
:)
:)
Nu när det äntligen funkar att ladda upp bilder så tänkte jag berätta lite om Sjöis, och visa lite bilder ;). Har dock många fler än de här så det kommer väl upp lite då och då!

D A G  1:  Vi kom dit runt elva och skrev in oss, då fick vi veta att vi skulle bo i Rosen! :) Senare när alla föräldrar hade åkt, så hade vi samling på stallverandan och fick reda på ridgrupperna & vilka ledare vi skulle ha. Jag & Jaquline hamnade i Päronen, och fick Jessica som ledare ;). Så skulle vi få reda på vilka hästar vi skulle få, jag fick Kickan först. Blev väldigt förvånad, haha! Men senare var det en tjej från min stuga som också hade fått Kickan, då fick jag byta - till Kia. Första lektionen var lite "lär känna hästen-lektion", jag märkte direkt att Kia inte passade mig, då fick jag byta med en tjej som hade Ash, haha :). Då skulle vi jobba på volten, han blev helt seg och la sig ner, haha knäpphäst! Senare hade vi stallstädis, och kvällsaktivitet!

D A G  2: 
Första lektionen hade jag Ash. Jag tyckte han var bra dagen innan, men nu var han riktigt lat. Det första han gjorde var att lägga sig ner igen, som han alltid brukar göra, haha. Han hade varit ganska framåt dagen innan, då hade jag tyckt om honom, men nu märkte jag att det inte funkade. Så efter lektionen pratade jag med Jessica och sa att jag ville byta. Då fick jag ta en häst som jag hade önskat - Billy Boy! Nästa lektion var häst i hand, efter det gick vi ut i skogen på en barbacka skrittur. Eftersom vi bara skrittade ville jag testa att ha honom en hel lektion, så jag behöll honom till nästa dag.

D A G  3:  Första lektionen denna dagen var hoppning, på en dyngsur bana. Superlerig och äcklig och det bara stänkte lera när vi travade runt! Haha, usch. Men jag var ganska nöjd men lektionen, Billy gillar att hoppa och var lite ivrig, men han orkade väl inte busa när det var så tung lerig bana, haha :)

D A G  4:  På förmiddagen red vi ut på långritt! Det var bra väder nästan hela tiden, förutom en gång då det kom ett skyfall från ingenstans och regnet öste ner i några minuter, sen var det över!
Väl hemma var nästa lektion hoppning, det gick bra, iallafall till slutet av lektionen. Billy var ivrig och ville helst rusa mot hindren, jag märkte att han inte var den lättaste att hoppa med, men det funkade ganska bra. Precis i slutet av lektionen skulle vi hoppa en liten bana, då blev han smått galen och började bocka. Jag satt kvar en liten stund, men sen flög jag av. Jag fick inte ont någonstans, så jag hoppade upp direkt igen. Då började han bocka igen, men jag fick upp hans huvud och satt kvar. Vi hoppade det sista hoppet en sista gång och det gick fint, :)

D A G  5:  Baddag! Vi red en sväng i skogen först, sen var vi framme vid stranden där vi skulle bada. Där släppte vi hästarna i hagen som fanns där. Vi åt lunch, sen bytte vi om och gick och fångade hästarna igen. Så gick vi ut till sjön. Billy gick i en bit, men sen ville han inte gå ut längre. Han ställde sig och plaskade med ena framhoven, sen följde han efter några andra hästar in och vägrade gå ut igen, så jag fick rida ut en sväng på Yoga istället, ;)
På kvällen hade vi talangjakt! Där vi kom delad 1:a, woho!

ja
G
Selim tyckte det var skönt att rulla i sanden..

D A G  6: 
Lägret började närma sig sitt slut, och jag kände att jag så gärna ville pröva Alkmene, hästen som jag hade önskat mest. Jag pratade med Henning, och han sa att det gick bra att jag bytte. Alkmene var inte med på lägret, så hon stog i en hage längre bort. Jag fick åka med Henning på fyrhjulingen bort till hagen där hon stog. Hon var så söt och kom gående mot mig när jag skulle hämta henne, :) Sen fick jag gå med henne vägen hem.
Första lektionen denna dagen var hoppning på gräsbanan. Jag kände att jag hade velat lära känna henne lite innan det, med nåt dressyrpass eller så.
Sen övade vi lite till avslutningen, och på kvällen red vi ut på solnedgångsritt. Det var mysigt, vi red barbacka. Men det som var lite jobbigt var att hästen framför mig blev sur när Alkmene kom för nära, så vi kunde inte gå för fort. Men om jag gick för långsamt, så nafsade hästen bakom henne i rumpan, och då blev Alkmene sur. Så jag kunde inte koncentrera mig på nåt annat, tyvärr ;s När vi kom hem från turen var det korvgrillning nere vid sjön! :)

D A G  7:  Vi fick lite sovmorgon för vi hade varit uppe längre igår, med grillningen vid sjön. Sen var det stora stugstädis, inte världens roligaste men men. Sen var det övning till avslutningen igen, jag skulle vara med på kuddstafetten, haha. Så vi övade till det. Sen hade vi en lektion, där vi körde lite stafetter. Då fick vi byta hästar med dom andra i ridgruppen. Jag fick först pröva lilla Cookie, haha hon är 125 cm så hon är liten! :) Sen bytte vi en gång till och då fick jag ta Laban ;).

D A G  8:  Avslutning! :/ På morgonen packade vi ihop våra grejer, hämtade hästarna i hagen och började rykta dom. Innan avslutningen började red vi ut i skogen, lilla rundan. Direkt när vi kom tillbaka var alla föräldrar där, och då red vi in. Efter det red alla ut, men jag skulle vara med på kuddstafetten och skulle in direkt igen. Alkmene lyssnade bra och gick så fint, men det gick inte super för vårat lag, hehe. Sen rullade avslutningen på, sen stog man och pysslade om sin häst en sista gång. Så samlade vi hela Rosen och alla kramade om varandra och vissa grät som bara den, jag höll också på att börja gråta men lyckades hålla mig. Så slängdes alla ledarna i fontänen, haha! Så stog alla ledarna dyngsura till slut.

Jag vet, det blev mycket text, men blir det långtråkigt så tvingar ju ingen dig att läsa mer, haha ;). Tänkte bara att jag skulle berätta vad som hänt under veckan! Sjöstjärnan är så himla härligt! ;) Det kommer mer bilder från veckan senare som sagt ^^
Saknar lilla Alkmene, och Billy Boy! ♥

Nu åker jag till Brunstorp & badar, härligt för det är riktigt varmt ute!

Ha det bäst!
Pussar!
Postat av: Karolina

Sv. tack!:)

2011-07-27 @ 22:45:08
URL: http://bykarolinaa.blogg.se/
Postat av: rianneeee

fin blogg!

2011-07-27 @ 23:14:26
URL: http://byrianne.blogg.se/
Postat av: Linn

sv: åh, tack!

2011-07-28 @ 06:00:18
URL: http://karamelltanten.blogg.se/
Postat av: ▲ Olivia Ljungberg

sv: tack så mycket snälla du!

2011-07-28 @ 11:48:06
URL: http://olivialjungberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: